loading

Διατροφή στην εγκυμοσύνη

Η διατροφή της μητέρας, αποτελεί  σημαντικό παράγοντα στην πορεία και στην έκβαση της εγκυμοσύνης.

Χρειάζεται εκτίμηση της διατροφικής κατάστασης και διατροφικές συμβουλές σε κάθε εγκυμοσύνη. Σχεδόν όλα τα θρεπτικά συστατικά απαιτούνται σε αυξημένες ποσότητες κατά τη διάρκεια της κύησης, αλλά το μέγεθος της αύξησης διαφοροποιείται από το ένα θρεπτικό συστατικό στο άλλο.

Οι περισσότερες γυναίκες αποκτούν περισσότερο βάρος κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης από ότι συνίσταται. Η αύξηση αυτή σχετίζεται με βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους κινδύνους υγείας για όσες μητέρες δεν συμμορφώνονται με τις κατευθυντήριες οδηγίες. Οι έγκυες με διατροφικές διαταραχές τείνουν να διαμορφώνουν και το βάρος τους κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης, όπως για παράδειγμα να βάζουν τον εαυτό τους σε πρόγραμμα δίαιτας, επίσης έχουν αναφερθεί επεισόδια βουλιμίας αλλά και περιπτώσεις υπερβολικής αύξησης βάρους. Τέλος η εγκυμοσύνη αποτελεί μια κρίσιμη περίοδο ιδιαίτερα στις γυναίκες που είναι εύκολο να μεταβούν από φυσιολογικού βάρους άτομο, σε υπέρβαρο ακόμα και στην παχυσαρκία. Ωστόσο, η εγκυμοσύνη έχει αποδειχθεί ότι είναι μια περίοδος κατά την οποία οι γυναίκες μπορεί να είναι πιο δεκτικές σε προτάσεις για αλλαγή διατροφικής συμπεριφοράς.

Στην διατροφή για εγκύους σχεδιάζουμε μαζί ένα πλήρες κι εξατομικευμένο διατροφικό πλάνο πλούσιο σε επιλογές και θρεπτικά συστατικά, κατάλληλα σχεδιασμένο ώστε να καλύπτει όλες τις θρεπτικές της απαιτήσεις και για την ίδια και για το έμβρυο. Παράλληλα, δίνονται και οι συστάσεις για την εγκυμοσύνη ώστε να έχει μια ολοκληρωμένη γνώση για το συναρπαστικό αυτό 9μηνο.

Διατροφή στο θηλασμό

Το στάδιο της γαλουχίας είναι η φυσική συνέχεια την εγκυμοσύνης. ο θηλασμός καλό θα είναι να έχει διάρκεια 6-12 μήνες κι όχι περαιτέρω, εφόσον στην διατροφή του μωρού εισάγονται πλέον στερεές τροφές, πλήρεις σε θρεπτικά συστατικά. Οι ημερήσιες ανάγκες της θηλάζουσας μητέρας σε θρεπτικά συστατικά, διαφοροποιούνται σε σχέση με την περίοδο πριν ή κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ Η ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΤΟΝ ΘΗΛΑΣΜΟ;

Η κατάλληλη διατροφή κατά τη διάρκεια του θηλασμού είναι σημαντική για:

  • Την εξασφάλιση επαρκούς ποσότητας γάλακτος που παράγεται
  • Την παραγωγή καλής ποιότητας μητρικού γάλακτος
  • Την κάλυψη διατροφικών αναγκών μητέρας και νεογνού
  • Την ομαλή και ελεγχόμενη μείωση βάρους της μητέρας.

 

Tο διατροφική πλάνο της θηλάζουσας μητέρας αποτελείται από τα απαιτούμενα θρεπτικά συστατικά, από εύκολες επιλογές που η ίδια προτείνει να περιέχονται στο πλάνο της, δεδομένης της δύσκολης και κουραστικής περιόδου που διανύει. Επιπλέον της δίνονται ιδέες για εύκολα και γρήγορα σνακ τα οποία έχει ανάγκη για να ανταπεξέλθει στον απαιτητικό της ρόλο και συστάσεις διατροφικών περιορισμών, προκειμένου να χάσει τα τυχόν κιλά της εγκυμοσύνης, αλλά και να νιώθει δυνατή όλη μέρα.